De mobiliteitsapp -door Mobility Concept ontwikkeld in opdracht van de Schiphol Group- neemt werkgevers al het reken- en regelwerk van thuiswerken en woon-werkverkeer uit handen. Je hoeft als werkgever alleen de voorwaarden en vergoedingen in te voegen en de app houdt per werknemer de kilometers en thuiswerkdagen bij.
In de Schiphol Go app houden ook de paar duizend medewerkers van de Schiphol Group zelf bij wanneer ze een dag thuiswerken en hoe ze naar hun werk reizen of naar een zakelijke afspraak. De app geeft een actueel overzicht van alle verschillende manieren van reizen en de CO2 voetafdruk. Je bent dus niet meer gebonden aan één manier van reizen die je ooit afgesproken hebt met je werkgever en je ontvangt een vergoeding voor de kosten die je echt hebt gemaakt.
“Werkgevers in het Schiphol-gebied kunnen gebruik gaan maken van de mobiliteitsapp voor hun eigen werknemers. Omdat de app zo veel administratief werk voor je overneemt, wordt het een stuk makkelijker om je werknemers flexibeler te laten reizen. Op deze manier wil de Schiphol Group een bijdrage leveren aan betere bereikbaarheid in het Schiphol-gebied.”, aldus Roger Vieira, Service Owner Personenvervoer Landzijde bij Schiphol Group.
Download hier het bericht over de lancering van het Schiphol Go platform in de nieuwsbrief van Groot Schiphol Bereikbaar. In het programma Groot Schiphol Bereikbaar bundelen Royal Schiphol Group, gemeente Haarlemmermeer, provincie Noord-Holland, SADC (Schiphol Area Development Company), Vervoerregio Amsterdam en het ministerie van I&W de krachten voor betere infrastructuur, duurzame mobiliteit en gedragscampagnes.
Schiphol Go: mobiliteitsmanager in de cloud
10.01.2022