Onze App

De administratie van mobiliteit was nog nooit zo makkelijk en overzichtelijk. Ons online platform – dat bestaat uit de Mobility Portal en mobiele app - is er voor werkgevers en werknemers. Werkgevers kunnen hun mobiliteitsregelingen online beheren, zonder te hoeven investeren in hardware of software. Werknemers combineren naar keuze allerlei soorten vervoer met één enkele app: Mobility-as-a-Service. Daarbij staat gebruiksgemak centraal. Ontdek de vele functies van onze portal en app.

Voor werkgever
Voor werknemer

Mobiliteitsregeling afgestemd op de werknemer

Heb je uiteenlopende regelingen met verschillende spelregels en vergoedingen? Dat is voor ons platform geen enkel probleem. Het type mobiliteitsregeling is volledig op maat in te stellen per categorie werknemers, bijvoorbeeld het vergoedingsniveau, de omvang van het budget en de soorten vervoer. Bij het beheer worden de fiscale regels uitgevoerd. Uit te keren bruto- en nettobedragen worden automatisch bepaald.

Gemakkelijk bestellen van reisproducten

Het beheer van reisproducten (zoals een mobiliteitskaart, abonnement voor OV of een leasefiets) wordt werkgevers uit handen genomen. Werknemers kunnen hun reisproducten (zoals mobiliteitskaart, OV-abonnement of leasefiets) in de Mobility Portal en mobiele app bestellen, al dan niet na goedkeuring van een leidinggevende. Dit is allemaal volledig zelf instelbaar.

Gebruik mobiliteitskaart en reiskosten verantwoorden

Reizen die zijn gemaakt met een mobiliteitskaart (zoals de NS Business Card) worden automatisch geregistreerd. Werknemers verantwoorden hun reizen online. Deze worden goed- of afgekeurd. Inhoudingen, zoals kosten voor privégebruik en onrechtmatige kosten, worden volledig geautomatiseerd aan de salarisadministratie aangeleverd. Deze kosten kunnen eenvoudig worden verrekend met het salaris van de werknemer.

Ander reisgedrag stimuleren

Als werkgever bepaal je zelf welke financiële prikkels je wil inzetten. Zo stimuleer je ander reisgedrag, zoals zuiniger rijden, goedkoper tanken en minder privégebruik van de leaseauto. Maar het stimuleert ook thuiswerken, duurzamer reizen (waaronder reizen met het openbaar vervoer, carpoolen en fietsen) en minder parkeren.

Eenvoudige verrekening van privégebruik

Wil je als werkgever privégebruik van een mobiliteitskaart mogelijk maken? Dat kan. De werknemer kan privégebruik eenvoudig aangeven in de portal of app. Verrekening vindt plaats via inhouding op het salaris of betaling door de werknemer.

Onafhankelijk van leveranciers

Mobility Concept sluit aan op bestaande contracten van werkgevers met leveranciers, zoals leasemaatschappijen, huurmaatschappijen en mobiliteits- en brandstofkaartaanbieders. Prettig, want bestaande processen en contracten kunnen gewoon worden voortgezet.

Volledig geïntegreerd met HR-systemen en -processen

De oplossingen van Mobility Concept sluiten naadloos aan bij bestaande HR-systemen en -processen. Betaal- en salarisbestanden worden automatisch aangeleverd met de te verrekenen bruto- en nettobedragen. Mobility Concept heeft koppelingen met de meest voorkomende HR-systemen.

Online beheeromgeving voor HR

Voor HR-afdelingen en de lease- en salarisadministratie is een online beheeromgeving beschikbaar. Daar is alle relevante informatie terug te vinden. Rapportages zijn met één druk op de knop op te vragen in Mobility Portal, dat geldt ook voor de CO2-rapportage. Goed om te weten: klantrapportages worden op maat ingericht.

Voordelen voor de werkgever

  • Eenvoudig mobiliteitsregelingen beheren
  • Duurzaam reisgedrag stimuleren
  • Onafhankelijk van leveranciers en technologie
  • Sluit aan op bestaande processen en systemen
  • Neemt werkgevers de volledige administratie uit handen

Online keuzetool

Werknemers krijgen steeds meer keuzemogelijkheden. Een leaseauto of een mobiliteitsbudget, al dan niet in combinatie met eigen vervoer: hoe behoud je het overzicht en maak je verantwoorde keuzes? De online keuzetool van Mobility Concept biedt uitkomst. Deze keuzetool geeft inzicht in de financiële consequenties van keuzes en reisgedrag, uiteraard binnen de kaders van de mobiliteitsregeling die voor specifieke werknemers van toepassing is.

Elke medewerker een account

Alle werknemers krijgen persoonlijke inloggegevens voor Mobility Portal en de app. Daarmee kunnen zij een reis plannen, boeken en betalen. Zo hebben zij 24/7 inzicht in hun reisgegevens, kosten, vergoedingen en CO2-uitstoot en zien zij direct het effect van hun vervoerkeuze op het mobiliteitsbudget. Mobility Portal ondersteunt de verschillende keuzes en toont alle informatie helder in één overzicht.

Een reis boeken en plannen op de smartphone

Werknemers kunnen eenvoudig verschillende reisopties vergelijken, waarbij de planner rekening houdt met de actuele verkeerssituatie. Zij kunnen bovendien via de app ook meteen vervoer boeken, bijvoorbeeld een taxi, deelauto of huurauto. Reisvoorkeuren zijn eenvoudig instelbaar. Werkgevers bepalen vanzelfsprekend welke soorten vervoer hun werknemers kunnen gebruiken.

Automatische registratie van reizen en kosten

Arbeidsintensieve declaratieprocessen zijn verleden tijd. Reizen en kosten worden automatisch geregistreerd via koppelingen met aanbieders van mobiliteit en mobiliteitskaarten. Ritten in de (lease)auto worden automatisch geregistreerd door telematica in de (lease)auto of een app. Gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. De informatie is direct zichtbaar in Mobility Portal en de app.

Vervoersvormen naar keuze combineren

Combineert een mobiliteitsregeling van een werkgever verschillende vervoersvormen? Dan kan een werknemer altijd het beste vervoermiddel kiezen voor dat moment. Hij of zij heeft toegang tot alle relevante soorten vervoer: leaseauto, eigen auto, trein, bus/tram/metro, OV-fiets, deelauto, P&R, huurauto en taxi. De ene keer is dat de auto, maar op andere momenten kan het openbaar vervoer handiger zijn, bijvoorbeeld in combinatie met een OV-fiets of deelauto. Werknemers krijgen zo maximale flexibiliteit in hun manier van reizen.

Online declareren van reiskosten

Werknemers kunnen in Mobility Portal of de app eenvoudig online declaraties indienen voor eigen vervoer, parkeerkosten, thuiswerkvergoedingen en andere onkosten. Afhankelijk van de keuze worden declaraties ter goedkeuring aan de leidinggevende aangeboden. In Mobility Portal is er realtime inzicht in de status van de declaratie.

Ondersteuning service desk

Hebben werknemers vragen, dan staat de servicedesk van Mobility Concept voor hen klaar. Zij kunnen er per mail of telefoon terecht. Werkgevers besteden dus ook dit deel van het beheer van hun mobiliteitsregeling aan ons uit.

Voordelen voor de werknemer

  • Alle reizen en administratie in een app
  • Persoonlijke ondersteuning van onze servicedesk
  • Breed aanbod van vervoersopties
  • Vrijheid om eigen mobiliteitskeuzes te maken
  • Intuïtieve en gebruiksvriendelijke app
  • Fiscaal geoptimaliseerd

Neem contact op

Controleer of het formulier goed is ingevuld Is de captcha ingevuld? Uw formulier wordt verzonden, een ogenblik Bedankt voor uw verzoek, wij nemen contact op Het formulier kon niet worden verzonden

Route en contact

Adres
Kinderhuissingel 1-E
2013 AS Haarlem
023 8200 985